Herfstwintercollectie 2015-2016
De herfstwintercollectie van Kimm Koffijberg is dit keer puur gebaseerd op de natuurlijk structuur en valling van het haar, op de “Natural Softness”. Er komen nauwelijks stylingtools aan te pas, alleen een föhn en soms een diffuser.
Kimm Koffijberg heeft zich bij deze nieuwe herfstwintercollectie laten inspireren door de natuur. “Laat de natuur maar voor zich spreken. Ook als het gaat om de structuur van het haar. Wij als specialisten volgen en versterken de pluspunten door texturen te benadrukken en door mogelijkheden van lichtreflectie op het haar te vergroten,” aldus Kimm.
[nggallery id=2]
Kniptechniek , kleur en styling
Zoals gebruikelijk is wederom voor deze collectie voor Kim de structuur van het haar, de natuurlijke valling en de persoonlijkheid van de vrouw het uitgangspunt.
Sommige contouren zijn kort opgeknipt naar een vollere zwaardere bovenpartij waarin veel luchtigheid is geknipt. Ook zijn er combinaties te zien van een langere nekpartij of lang haar, met een lange lok of pony. De coupes zijn variabel te stylen met de lok of pony naar voren of naar achteren.
Het haar omlijst en accentueert op een zachte manier het gezicht van de vrouw. Soms wordt de aandacht ook weggetrokken van bepaalde onderdelen van het gezicht (bijvoorbeeld een brede kaaklijn) door een accent op het voorhoofd aan te brengen.
Kimm werkt veel met de coupeschaar en het mes om zo veel zachtheid in het haar aan te brengen. Sommige coupes zijn in droog haar geknipt om zo optimaal het gezicht te framen.
Bij Natural softness is gebruik gemaakt van wit-, grijs- en blondtinten, mahonierood (in combinatie met as-mahonie of mahoniekoper) en koper (goudkoper, kopergoud en koperrood).
Aan de aanzet van het haar gebruiken Kimm en haar team diepere donkerder tinten, aan de punten lichtere. Bij ronde coupes zit het kleuraccent op de zijkanten.
De gebruikte roodnuances liggen dicht bij elkaar en geven daardoor veel lichtreflectie. Kimm maakt volop gebruik van free-hand technieken: De langere bovenpartijen zijn uit de losse hand van links naar rechts lichter gekleurd en vervolgens van achteren naar voren ingekleurd. Doordat het patroon zo wordt doorbroken, ontstaat veel zachtheid; de tinten vloeien in elkaar over. Nog meer zachtheid ontstaat door de kleur aan de onderkant van de passé in te zetten. De kleur wordt contra de natuurlijke valling ingezet en na het inzetten de andere kant opgetrokken.
Kleding en make-up
In de kleding komt de aandacht voor verschillende texturen terug: fijnbewerkte glanzende materialen tegenover wol en denim. De make-up is ‘au naturel’: onzichtbare make-up voor een huid die net echt naturel is.